Those dark memories still haunt my brain

Fler bilder från fotograferingen häromdagen.
Jag brukar ju försöka lyfta fram en känsla eller ha en tanke bakom de flesta av mina självporträtt.
Något jag går igenom nu är en hel del av vad mitt förflutna spelat för roll i mitt liv.
Många tankar snurrar kring det som varit och som hänt tidigare.
En lång historia som jag nu vill kunna lämna bakom mig.
Bryta mig lös. Och där kom iden med just kedjorna.
Tanken med dom var att de skulle symbolisera just känslan av att sitta fast i det förflutna.
"Chained" var ordet jag tänte på.
Motgångar och prövningar har hemsökt mitt liv mycket och jag har samlat mycket smärta efter vägen.
Känns som jag kastades in i skuggan från start och jag har just börjat se solen stråla genom trädens bladverk.
Men samtidigt så har allt  detta format mig till den jag är och än hur dålig min självkänsla har kommit att bli så är det genom allt det jag upplevt som jag hämtar kraft och det är där mycket av min inspiration föds.
En kreativitet som måste få utlopp och samtidigt läker jag.
 
Nu var jag pinsamt ärlig men jag ville föra in er lite på mina tankebanor bakom en del av mina foton.
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback